Digitalna prodaja u Srbiji: Strategije za povećanje konverzija

Digitalna prodaja u Srbiji: Strategije za povećanje konverzija

Praktični saveti kako da unapredite online prodaju i izgradite poverenje kupaca

Objavljeno: 11.07.2025.

Digitalna prodaja u Srbiji: Strategije za povećanje konverzija

U poslednjih nekoliko godina, digitalna prodaja u Srbiji se iz hobija i eksperimenta pretvorila u ozbiljan biznis. Danas više nije pitanje da li treba da imate onlajn prodavnicu, već kako da vaša prodavnica radi bolje, prodaje više i da kupci požele da joj se stalno vraćaju.


Da li imate dosta poseta, a malo kupovina?

Ako vam se dešava da imate dosta poseta na sajtu, ali malo kupovina – niste jedini. To je znak da treba da radite na konverzijama, tj. na tome da posetioce pretvorite u stvarne kupce. Postoji mnogo konkretnih i provereno delotvornih strategija koje vam mogu pomoći u tome.


Brzina sajta i mobilna optimizacija

Za početak, brzina sajta je ključna!
Ako se stranica učitava duže od tri sekunde, mnogi će jednostavno otići. Zvuči banalno, ali ovo su stvari koje prave ogromnu razliku.

Druga stvar je mobilna optimizacija. Danas više od 70% poseta dolazi sa telefona. Ako vaš sajt ne izgleda i ne funkcioniše savršeno na mobilnom uređaju, gubite ogroman deo tržišta.


Upoznajte svoje kupce

Kada se završi rad na sajtu ili prodavnici, sledeća faza je upoznavanje kupaca.
Kroz razne alate (npr. Google Analytics, Hotjar) možete tačno videti:

  • gde ljudi klikću
  • koliko se zadržavaju
  • gde se „zaglavljuju“

Ta saznanja koristimo da prilagodimo sadržaj, učinimo ga jasnijim, bržim za čitanje i sa jasnim pozivom na kupovinu.


Gradite poverenje

Ono što je posebno važno jeste da u Srbiji ljudi i dalje kupuju sa dozom opreza. Zato je ključno da gradite poverenje:

  • Prikazivanje recenzija kupaca
  • Jasno objašnjenje procesa isporuke
  • Opcija za povraćaj robe

Sve to gradi osećaj sigurnosti i poverenja.


E-mail marketing i remarketing

Ne zaboravite imejl-marketing – personalizovane poruke koje stižu nakon napuštanja korpe, rođendanske ponude ili popusti za lojalne kupce mogu imati ogroman efekat.

Dodajte tome remarketing kampanje koje „podsećaju“ korisnike na proizvode koje su gledali i dobijate zatvoren krug komunikacije.


Zaključak

Na kraju, digitalna prodaja nije samo prodaja proizvoda – to je odnos sa kupcem. Što više ulažete u razumevanje, komunikaciju i korisničko iskustvo, to će i prodaja rasti.

Mali koraci, pametne promene i konstantno testiranje siguran su put ka uspehu u e-trgovini.

Kontaktirajte nas

Spremni ste za novi web sajt ili redizajn postojećeg? Kontaktirajte nas danas i saznajte kako vam možemo pomoći.

Adresa

InWeb, Novi Sad

Radujemo se saradnji sa vama!